.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار ميرحسين با فراكسيون خط امام مجلس

اعضاي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي عصر روز سه‌شنبه با ميرحسين موسوي ديدار كردند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از بازتاب ، مهندس ميرحسين موسوي در اين ديدار ساختارهايي را که سياست‌گذاري در آن شکل مي گيرد و مستقل از افراد نيز هست، مهم‌تر از خود سياست‌ها برشمرد و افزود: مديراني که تحت تاثير گفتمان انقلاب اسلامي شکل گرفتند، بخشي از سرمايه‌هاي کشور هستند که تکرار نمي‌شوند و حذف آن‌ها به کشور آسيب مي‌رساند.
وي تصريح کرد: همچنان که سرداران بزرگ دفاع مقدس که بخشي از آن‌ها شهيد شده و بخشي در خدمت دفاع از کشور هستند قابل تکرار نيستند، در وضع کنوني ما به استفاده از اين ظرفيت عظيم نيازمندتر از هر زمان ديگر هستيم .
ميرحسين موسوي در ادامه به تصوير خوبي که در ذهن مردم از اوايل انقلاب وجود دارد اشاره کرد و گفت: اين تصوير ناشي از فضاي خاص گفتماني آن دوران به ويژه حضور امام بود و نام من تنها به آن دوران سنجاق شده است.
وي به سرمايه‌هايي مانند اقتصاد حجيم، سلاح‌هاي نظامي و متحدان فراوان، و ... که در اختيار کشورهاي قوي دنياست، نيز اشاره کرد و گفت: سرمايه‌هاي اصلي کشور ما اين‌ها نيستند، سرمايه‌هاي اصلي کشور ما اعتماد مردم به يکديگر و به حاکميت است که از آن به نام "سرمايه اجتماعي" ياد مي‌شود.
موسوي خاطره‌اي از سفر خود در سال 1369 به برزيل و آرژانتين تعريف کرد و افزود: در آن دوران برزيل اقتصاد قوي‌اي داشت اما در عين حال در اين کشور 7 ميليون کودک خياياني نيز وجود داشت.
وي اين سوال را مطرح کرد که ما به دنبال چه جامعه‌اي هستيم؟ آيا اقتصاد قوي‌اي که 7 ميليون کودک خياباني به دنبال دارد مطلوب است؟
موسوي خاطرنشان کرد: مشکل منابع کمياب هميشه گريبان‌گير کشور ما بوده است. در کنار ارز، موقعيت‌هاي سياسي و اجتماعي هم جزو منابع کمياب هستند. هرچه اين منابع در جهت اهداف راهبردي‌تر استفاده شود احتمال فساد نيز کمتر مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.